Laatste dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mees en Jenny Weber - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mees en Jenny Weber - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Bangkok

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Mees en Jenny

31 Januari 2008 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

We zijn weer in Bangkok aangekomen. Het voelt daar al een beetje als thuis. Nog 2 nachten hier, nog 1 x verkassen naar een ander bed en dan vliegen we zaterdagnacht weer terug naar huis.
Ik zal jullie nog even bijmailen over onze laatste dagen in Cambodja.
Het leek ons een goed idee om met de bus vanuit Sihanoekville naar Ko Khong te gaan. Dit is de grens van Cambodja naar Thailand. Dus van te voren ons gemeld op het busstation en vanzelfsprekend geen enkel probleem om de fiets onder in de bus mee te nemen, kortom alles prima, toch!
We wisten dat het een lange rit zou worden maar dat konden wij natuurlijk wel aan!. Om 8.oo vertrokken in een werkelijk waar prachtige bus. We konden ons geluk niet op. De fietsen reden we er zo in onderop.
Raken we na een kwartiertje met een amerikaan aan die praat, die ons verteld dat hij in de bus naar Phnom Penh zit. Wij in de stress natuurlijk maar nadat Mees bijna eigenhandig de bus aan de kant had gezet bleek dat wij binnenkort moesten overstappen. He, dat is raar dat hadden ze ons niet verteld. Na 1,5 uur staan we dus aan de kant van de weg, niemand te zien en maar wachten. Komt er werkelijk een gare bus aan dat wil je niet geloven. Maar ok, de fietsen uit elkaar gehaald en wij maar ergens tussen gevallen en daar gingen we. Ja, tot aan de 1e brug! Waren ze ook even vergeten te vertellen. Er waren namelijk 4 rivieroversteken te maken en bij geen een was de brug nog klaar. Zie je het voor je! Iedereen uit de bus, fietsten dus ook weer. Lopend over de brug want je kon er namelijk makkelijk overheen rijden maar ja het is en blijft Cambodja, dat mogen alleen autoriteiten.Iemand neemt onze tassen die we daarna niet meer konden vinden. Wij weer in de stress, hoefde achteraf niet want die werden met de brommer nagebracht. En aan de andere kant staat dan weer een volgende bus. Iedereen er weer in. Zitten er op de een of andere wijze meer mensen in want ineens kan niet iedereen meer zitten. Oh, ja en de bussen werden ook steeds kleiner dus na de 2e oversteek moesten de fietsen gewoon in de bus tussen de stoelen in. Nou, we hadden het echt gehad. 2x zijn we ook nog met een soort van pont overgegaan. Eigen een paar planken met een slagroomklopper erachter. Maar het is allemaal goed gekomen en raar hoor maar je krijgt een soort van band met iedereen in die bus. Mensen zatten gewoon onze fietsten vast te houden, zetten hun tassen bij ons achterop als we weer moesten lopen. Nou ja om 4 uur smiddags waren we bij de grens en die zou om 5 uur dichtgaan. Bleek gerust nog 10 km fietsen en best wel klimmen maar we wilden naar Thailand dus de sok er in gezet. Voor 5 uur waren we de grens over en om 6 uur waren we op onze bestemming. En mijn god wat hebben wij toen heerlijk gegeten zeg! Heerlijk op de markt en allemaal weer zo relaxed. Cambodja was een geweldig avontuur wat zoveel hele goede,mooie en hele intense indrukken heeft achtergelaten, ook minder mooie maar Thailand is toch echt helemaal anders.
De volgende dag zijn we naar Bangkok gereisd en daar zijn we nu sinds gisteren. Vandaag heerlijk gefietst mooie tempel bezocht en Tristan zijn pak bekeken. Die steelt straks echt de show.
Morgen nog wat laatste souveniers meenemen en dan de fietsen weer inpakken. Nog een lekkere thaise massage en dan zijn we er weer helemaal klaar voor. Zondag weer thuis en we verlangen er naar de kids weer te zien en te horen.

Nou, jullie weten dat het goed met ons gaat. Het Cambodja avontuur hebben we ook goed doorstaan, we vonden het ontzettend leuk om jullie berichten te zien lezen en wat ons betreft zijn jullie van harte welkom om de foto's van onze reis bij ons te komen kijken.

Snel tot horens of tot volgende week,

liefs Mees en Jenny

• 31 Januari 2008 - 15:36

Frans& Ingrid:

hihi...leuk om jullie avonturen te lezen, onwillekeurig komen dan bij ons ook weer de verhalen boven....geniet nog even..
    Hier op't eiland waait een lekker briesje van windkracht 10..

groetjes,
    Sn@rf en Ingrid

• 31 Januari 2008 - 15:47

Anja:

wanneer schrijven jullie een boek? Dat wordt vast een bestseller met al jullie belevenissen.
    Hier is het slecht weer en ik ben net bijna van mijn fiets geblazen door de wind. Hopelijk is het zondag wat beter als jullie terugkomen!

• 31 Januari 2008 - 17:20

Patries:

mijn god, wat een verhalen weer, zoals jullie het schrijven zie je het ook echt voor je!! een goede en relaxte reis terug naar huis en ga lekker van de kids genieten. Enne het klikt echt al heel erg snel, tot dinsdag!!

• 31 Januari 2008 - 18:21

Tristan:

Hoor ik daar iets over een pak...?
    Check even jullie mail ik heb nog tijd vrij gevonden tussen de examens door om te mailen...
    Wees blij dat jullie daar kunnen fietsen, want ik fietste tuin uit en heb toen besloten om maar naar het bushokje te fietsen...Zelfs dat viel niet mee

tot zondag!!

• 31 Januari 2008 - 19:22

Anoes:

hee jongens even bijlezen,
    ik heb mijn avontuur deze week gestart. En Jenny, ik ben eruit in ieder geval ben jij een held, mijn god wat doet het zeer...
    Geniet en vooral relax, thuis wacht werk en... leuk hoor maar niet half zo leuk als de avonturen daar in verweggistan.

dikke X en kom goed thuis, Anoes en mannen

• 01 Februari 2008 - 06:48

Kim:

Na al die avonturen, zijn jullie inderdaad wel toe aan een thaise massage!!
    Geniet er nog even van en goede reis terug!

Tot dinsdag!

• 01 Februari 2008 - 14:52

Lidy:

Hoi, Wat een gave foto van jullie
    op WatArun. Kan zo op 'n poster!

• 05 Februari 2008 - 19:19

Sjakkelien:

...Welkom thuis lieve mensen!

Mees en Jenny

Wij, Mees en Jenny gaan op fietsvakantie door Cambodja. Deze reis gaan we maken omdat we dit jaar 25 jaar getrouwd zijn, onze kinderen groter worden en we dus voor het eerst weer voor een langere tijd samen op reis gaan. We fietsen graag, we zijn graag in Azie en Ankor Wat stond op onze things to do in a liftetime lijst. Kort beschreven is onze planning Aanvliegen op Bangkok waar we na 1 nacht doorreizen per trein naar de grens met Cambodja bij Poipet. De grens over met de fiets en dan via Battambang, Siem Reap, Kampong Thom, Skun, Phnom Penh, Kampot,Sihanoukville, Sre Ambel, Koh Kong en dan terug de grens over met Thailand. De laatste dagen zijn we in Bangkok, met name om nog even lekker te shoppen voor het thuisfront. Hoe snel of langzaam we gaan zie we onderweg wel. Waar het goed toeven is of waar we aan rust toe zijn blijven we langer. We kijken er ontzettend naar uit, ook al zullen we onze jongens ontzettend missen. We hopen dat jullie ons allemaal volgen op deze site en laat vooral een berichtje voor ons achter. Waar het kan zullen we laten weten aan allemaal waar we uithangen wat we allemaal onderweg zien, horen en ruiken! Oh ja en natuurlijk proeven want dat is ook zo'n heerlijk gegeven in Azie.