Ni Hao allemaal, - Reisverslagen van Mees en Jenny Weber - WaarBenJij.nu Ni Hao allemaal, - Reisverslagen van Mees en Jenny Weber - WaarBenJij.nu

Ni Hao allemaal,

Daar zijn we weer! Opnieuw mogen we een mooie reis maken. Naar deze hebben we erg lang uitgekeken. Een paar keer onze plannen bijgesteld door Afrika avonturen en het wisselen van baan. Maar nu is het dan toch zover, we mogen weer.
Morgen vertrekken we naar China. Yunnan om precies te zijn. We gaan weer op de fiets en fietsen een mooi rondje van ongeveer 1100 km. Vanuit Kunming, de stad van de eeuwige lente reizen we langzaam naar Shangri-La op het Tibetaans Hoogplateau.

China is voor ons zo'n land waarnaar we altijd nieuwsgierig zijn geweest. Om het op de fiets te doen maakt het bijzonder. Door langzaam te reizen hebben wij altijd het gevoel het land intens te beleven. Makkelijker contact maken met de mensen daar en meer indrukken mee te nemen door te doen, te ruiken en te eten. Dat laatste is voor ons natuurlijk ook niet geheel onbelangrijk, zoals jullie vast wel weten. Maar daarnaast wordt het een spannende fysieke uitdaging. We gaan deze keer klimmen, gestaag naar 3850 meter hoogte met flinke pieken en dalen laat de reisbeschrijving ons geloven. Ik geloof het gelijk. We hebben goed getraind, maar is goed dan goed genoeg!
Volgens de reisbeschrijving maken de uitzichten de inspanning meer dan goed. Daar hou ik me dan aan vast. Volgens Mees zit het niet in de conditie maar in het doorzettingsvermogen oftewel niet in de benen maar tussen de oren. Nou ik laat het jullie weten hoe het ons tussen de oren vergaat.

Maar 4,5 week gewoon genieten, alleen de benen laten draaien en leven vanuit de fietstassen, daar kijken we ook heel erg naar uit.

Vanzelfsprekend schrijven we af en toe weer een verhaaltje of plaatsen wat foto's en hopen we zo onze ervaringen met jullie te delen. Vind je het leuk, blijf erbij ben je er klaar mee schrijf je dan even uit.

Nou ik ga nog een keer met die tassen op de weegschaal, want eigenlijk is 30 kilo echt maar heel weinig als daar 23 kilo fiets met doos vanaf gaat! De handbagage wordt met de minuut zwaarder!

Tot snel, Mees en Jenny

29 Oktober 2013

Reizen is ....

21 Oktober 2013

Hoe-lang is een Chinees?

14 Oktober 2013

Toeterchinezen en (roze) onderbroekenlol

07 Oktober 2013

Kunming de stad van de eeuwige “natte” lente!

02 Oktober 2013

Ni Hao China
Mees en Jenny

Wij, Mees en Jenny gaan op fietsvakantie door Cambodja. Deze reis gaan we maken omdat we dit jaar 25 jaar getrouwd zijn, onze kinderen groter worden en we dus voor het eerst weer voor een langere tijd samen op reis gaan. We fietsen graag, we zijn graag in Azie en Ankor Wat stond op onze things to do in a liftetime lijst. Kort beschreven is onze planning Aanvliegen op Bangkok waar we na 1 nacht doorreizen per trein naar de grens met Cambodja bij Poipet. De grens over met de fiets en dan via Battambang, Siem Reap, Kampong Thom, Skun, Phnom Penh, Kampot,Sihanoukville, Sre Ambel, Koh Kong en dan terug de grens over met Thailand. De laatste dagen zijn we in Bangkok, met name om nog even lekker te shoppen voor het thuisfront. Hoe snel of langzaam we gaan zie we onderweg wel. Waar het goed toeven is of waar we aan rust toe zijn blijven we langer. We kijken er ontzettend naar uit, ook al zullen we onze jongens ontzettend missen. We hopen dat jullie ons allemaal volgen op deze site en laat vooral een berichtje voor ons achter. Waar het kan zullen we laten weten aan allemaal waar we uithangen wat we allemaal onderweg zien, horen en ruiken! Oh ja en natuurlijk proeven want dat is ook zo'n heerlijk gegeven in Azie.