It's weekend. - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Mees en Jenny Weber - WaarBenJij.nu It's weekend. - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Mees en Jenny Weber - WaarBenJij.nu

It's weekend.

Door: Mees

Blijf op de hoogte en volg Mees en Jenny

18 Januari 2008 | Cambodja, Phnom-Penh

poehpoeh. eindelijk weekend. dacht dat t nooit zou komen. zware week achter de rug. WOEHAAAAAAAAAAAAAAAA.

over poeppoep gesproken.
ons ontbijt van gisteren ( op zn Cambo's aan de kant van de weg ), is Jenny iets minder bevallen. darmen enigzins van slag en vandaag hebben we wel een stukkie ( 35k heen naar een tempel ) gefietst, maar voor de terugweg is Jenny en fiets gerepatrieerd door een watertruck. ik had een restaurant eigenaar gevraagd of Jenny op zijn brommer met aanhanger mee terug mocht. dat kon helaas niet en ik ben op zoek gegaan naar de volgende brommer met aanhanger. Jenny was ff op een daybed gaan liggen, waarna de restaurantman de eigenaar van een watertruck " gevraagd heeft " om Jenny mee terug te nemen.
Jen was niet ziek, maar te slap om in 35 graden nog 35k terug te rijden.
Jen heeft geen stom woord kunnen wisselen met de chauffeur en bijrijder, maar wel netjes bij het GH afgezet. Toffe jongens.
En ik kon ff lekker terugstampen. En was bijna eerder terug dan de watertruck.

@Sjoerd. Track 8 van de tweede John Williams cd is op dit moment mijn favoriet. Fietst heel fijn.

We hebben besloten om een nachtje langer in Siem Reap te blijven en morgen een plan voor de doorreis naar Pnom Penh te maken.

Morgen gaan we ruktukkend een paar tempels bezoeken die we nog niet gezien hebben. We hebben vanavond een man met een tuktuk geregeld die ons voor 8 dollar de hele middag rondrijdt.

@Megan.
Mail ff de belevenissen met Oma naar meesenjenny. En hoe Het Gesprek is gegaan.

@Tristan.
Alles flex ?

@Gillian
Alles cool ?

@Snarf.
Goed van het huis. We zijn benieuwd naar het vervolg.

@everybody.
Geniet van het weekend

• 18 Januari 2008 - 16:16

Sijmen & Megan:

Hallo dan, hier Rotterdam!

Jammer voor mama, maar wel lekker dat je even een keertje hard heb kunnen scheuren pap!

Ik zal die andere Webers zo eens even een schop geven dat ze ook even een berichtje moeten achterlaten!

Wij zijn net in de nieuwe AH XL in Hillegersberg geweest. Dat was ook een hele beleving, een scanner aan je karretje hangen. Je scant alles als je het uit de schappen pakt en bij de uitgang haal je je bonuskaart en pinpas door een apparaat. Klaar, geen bonrollen vervangen en geen onaardige kassieres!

Maar goed... Morgen richtig Pnom Penh. Dat zal een hele beleving worden, dwars door het land heen!

Keep us posted! And let's all be carefull out there!

Kus! (L)

• 18 Januari 2008 - 16:19

Gillian:

hoi mam en pap.
    okej dat klinkt leuk allemaal.
    maar wat is er nog gebeurd dan.
    maar met mij alles cool ja.
    ik zie de foto's wel als jullie terug zijn.
    want aan de foto's te zien hebben jullie het heel leuk.
    ga nog veel tempels kijken per ruktuk.
    nou ik ga weer.

Groetjes Gillian

• 18 Januari 2008 - 17:17

Megan:

Oja, en Cold Day In July van de Dixie Chicks is heel erg mooi en van James Taylor ben ik ook erg onder de indruk!

x

Mees en Jenny

Wij, Mees en Jenny gaan op fietsvakantie door Cambodja. Deze reis gaan we maken omdat we dit jaar 25 jaar getrouwd zijn, onze kinderen groter worden en we dus voor het eerst weer voor een langere tijd samen op reis gaan. We fietsen graag, we zijn graag in Azie en Ankor Wat stond op onze things to do in a liftetime lijst. Kort beschreven is onze planning Aanvliegen op Bangkok waar we na 1 nacht doorreizen per trein naar de grens met Cambodja bij Poipet. De grens over met de fiets en dan via Battambang, Siem Reap, Kampong Thom, Skun, Phnom Penh, Kampot,Sihanoukville, Sre Ambel, Koh Kong en dan terug de grens over met Thailand. De laatste dagen zijn we in Bangkok, met name om nog even lekker te shoppen voor het thuisfront. Hoe snel of langzaam we gaan zie we onderweg wel. Waar het goed toeven is of waar we aan rust toe zijn blijven we langer. We kijken er ontzettend naar uit, ook al zullen we onze jongens ontzettend missen. We hopen dat jullie ons allemaal volgen op deze site en laat vooral een berichtje voor ons achter. Waar het kan zullen we laten weten aan allemaal waar we uithangen wat we allemaal onderweg zien, horen en ruiken! Oh ja en natuurlijk proeven want dat is ook zo'n heerlijk gegeven in Azie.