Goodmorning Phonm Penh!!!!!!!!! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Mees en Jenny Weber - WaarBenJij.nu Goodmorning Phonm Penh!!!!!!!!! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Mees en Jenny Weber - WaarBenJij.nu

Goodmorning Phonm Penh!!!!!!!!!

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Mees en Jenny

20 Januari 2008 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo lieve allemaal,

weer even een bericht uit het verre Azie. Alles gaat prima met ons, nog geen enkel ongelukje. Zelfs niet iets wat er op zou kunnen gaan lijken. We hebben een paar heerlijke dagen in Siem Reap achter de rug. Lekker guesthouse een fijn restaurant om de hoek waar het redelijk veilig eten was en natuurlijk de Ankor Wat.
Drie dagen hebben we daar rondgedwaald. Ongelofelijk indrukwekkend. De 2e dag was ik een beetje ziek waarschijnlijk door dat onbestemde ontbijt waar ik dapper het vlees had uitgevist maar dat heeft helaas niet helemaal mogen baten.
Ik ben ietwat gerepatrieerd door een watertruck dus waarschijnlijk wordt het geen verzekeringswerk. Wat rust genomen, dat doet altijd wonderen. Daarom een 3e dag naar de Ankor geweest en van Mees mocht ik deze keer heel luxe met een tuktuk!! Hij mocht natuurlijk mee en het was heerlijk. Ik zei op een gegeven moment tegen Mees toen ik achterover in dat apparaat lag, het lijkt wel vakantie!!
Vandaag echter gewoon weer op de fiets. We hebben een stuk de bus genomen en daarna met een kleine tussenstop in Spiderville (skun, zie foto!!) 75 km naar Phnom Penh gefietst. Morgen gaan we hier als echte toeristen rondhangen/fietsen en overmorgen gaan we waarschijnlijk weer eens op kookcursus. Dus wie bij ons foto's wil komen kijken krijgt daar natuurlijk vanzelfsprekend door ons zelf gekook Khmer voedsel bij (wel HACCP).

We genieten nog steeds immens van alles wat we zien en beleven. Het is echt ongelofelijk. Wat zijn wij toch een echte bofkonten in Nederland. Het is best wel eens goed om daar bij stil te staan. Deze mensen hebben echt heel zwaar geleden onder het Pol pot regime en doen hun uiterste best hun leven weer op gang te krijgen, maar daar is meer voor nodig dan wat toeristen!. En toch blijven we ons verbazen over hun blijmoedigheid, nederigheid en interesse in anderen.
Zeker weer een ervaring die we nooit meer mogen en willen vergeten.

We hopen dat met jullie ook alles ok is en we genieten erg van jullie berichtjes. Dank jullie wel.

Heel veel liefs uit Phnom Penh

• 20 Januari 2008 - 14:30

Sn@rf:

ja nu begrijp ik ook die ellendige darmen van je Jenny...wie gaat er nu als ontbijt vogelspin eten, dat is vragen om moeilijkheden. Lijkt me overigens een erg koddig gezicht als Mees is het ondergrondse gangenstel aan het rondkruipen is, volgens mij niet helemaal op zijn formaat toegespitst!!...have fun!!

• 20 Januari 2008 - 14:33

Frans En Ingrid:

Oh ja....Megan wij zijn net terug van 8 dagen Valencia dus als je nog tips wil hebben horen( we weten een goed en goedkoop hotel) we het wel!( beetje vreemd om via Cambodja info te geven over Valencia maar goed...it's a small world zullen we maar zeggen) doeidoei.

• 20 Januari 2008 - 16:07

Anja:

o Jen, wat eng zo'n grote spin. Kriebelde hij?

• 20 Januari 2008 - 17:23

Gillian:

hoi mam en pap.
    nou zo te zien hebben jullie het heel goed daaro en aan de foto's ook hele mooie dingen gezien daar en die spin die zou je toch nooit op hand laten lopen. maar geniet er nog maar van want het is zo weer voorbij..

Groetjes Gillian

• 20 Januari 2008 - 20:22

Abr. Kuyperhof 7:

hallo halllooo hallooooo

iewllll spinnen, yukk yukk!
    ik wilde alleen even laten weten dat wij net een heerlijk prakkie met broccoli en bloemkool en gehaktballetjes ophebben. met als toetje door megan gebakken chocoladetaart en door gillian gebakken cakejes!

dat gezegd hebbende wens ik jullie nog een hele fijne vakantie en ik hoop zomaar dat de noodles jullie niet de neus uitkomen! muhahahahah :-)

vandaag in kamp amersfoort geweest om de studiereis voor te bereiden, dat hakte er bij mij al behoorlijk in. de tranen stroomden over mijn wangen, en geen van de andere studenten hadden last van hetzelfde verschijnsel. oh oh oh waar ben ik aan begonnen. als ik terugkom kan ik wel een beetje mees weber coaching gebruiken ben ik bang. ( mits je een studenten-tariefje hebt ;-)

dag lieverds! veel plezier nog en laat snel wat van je horen!

• 21 Januari 2008 - 08:03

Sjoerd En Anoes:

Hoi lieve luitjes,
    'T gaat jullie goed!lezen wij. Jullie avonturen hebben ons ook aan het werk gezet en we hebben de vakantie voor de zomer geregeld, heel avontuurlijk gaan wij ons vaste (Texel)patroon doorbreken en een watervakantie vieren in Friesland. Wij vragen ons na een rit tussen vreemde mannen, ruktukken(?) en die spin af of we julie helden of idioten vinden (hahahah) maar in ieder geval lijken jullie veel plezier te hebben. En Gillian, je hebt gelijk hoor met het weekend is de eerste week alweer voorbij dus Mees en Jenny geniet!!!!

gr.Sjoerd en Anoes

• 21 Januari 2008 - 12:10

Sjakkelien:

...met bewondering, plezier en stiekem wat jaloesie 'n leesinhaalrace gemaakt!
    hele mooie berichten en plaatjes allemaal!
    geniet alles wat verder op jullie -fiets-pad komt..!

Zéér hartelijke groet,
    Sjakkelien

• 21 Januari 2008 - 18:52

Patries:

Wat een geweldige verhalen en wat ongelooflijk stoer!!! Jen gelukkig ben je weer opgeknapt. Aan NEderland missen jullie niks. Het stormt al een paar dagen enorm en ook hier heerst er k... en d.....
    Zie uit nr je volgende story!!
    Groetjes, Patries

• 23 Januari 2008 - 13:57

Tristan:

Dag ouders, had van de site nog geen bericht ontvangen. Maar ik heb net gemaild..
    Ga vanavond koken voor gil en misschien louise..
    Veel plezier en tot hoors
    groetjes tristan

• 24 Januari 2008 - 11:50

Nicole:

Hi sis en Mees,
    Al beetje ontstresst?
    Ik ben blij dat alles goed met jullie gaat, op dat ontbijtje na dan. Ik zeg maar zo er gaat niks boven een plakje ontbijtkoek! Maar ja dat zou waarschijnlijk niet zo lekker smaken in die prachtige omgeving waar jullie nu zijn. Enne Jen, die spin, lopen die daar gewoon rond?!! Dan denk ik dat ik voor de foto's ga ipv ook zo'n reis! Het ziet er schitterend uit! Wens jullie nog veel plezier en een hoop veilige kilometers!

Veel liefs jezus en Dannii xxxx

Enne, mag in na Megan die Mees Weber coaching??

• 24 Januari 2008 - 12:44

Lidy:

Wat enig om zo op de hoogte te blijven van jullie reis(schema), te zien waar jullie zitten en dan alles wat jullie beleven.
    Have a nice day en groetjes!

• 24 Januari 2008 - 21:04

Megan & De Rest:

oeoeoeo wij gaan lekker volgende week woensdag zuurkool prakkie bij oma eten....

ik zal aan jullie denken als we aan de rookworst, spekkies en andere heerlijkheden zitten. ( alleen misschien tijdens de pudding niet )

hahahahahahahahahah

sneeze on sum' monkeys and see you soon!

Mees en Jenny

Wij, Mees en Jenny gaan op fietsvakantie door Cambodja. Deze reis gaan we maken omdat we dit jaar 25 jaar getrouwd zijn, onze kinderen groter worden en we dus voor het eerst weer voor een langere tijd samen op reis gaan. We fietsen graag, we zijn graag in Azie en Ankor Wat stond op onze things to do in a liftetime lijst. Kort beschreven is onze planning Aanvliegen op Bangkok waar we na 1 nacht doorreizen per trein naar de grens met Cambodja bij Poipet. De grens over met de fiets en dan via Battambang, Siem Reap, Kampong Thom, Skun, Phnom Penh, Kampot,Sihanoukville, Sre Ambel, Koh Kong en dan terug de grens over met Thailand. De laatste dagen zijn we in Bangkok, met name om nog even lekker te shoppen voor het thuisfront. Hoe snel of langzaam we gaan zie we onderweg wel. Waar het goed toeven is of waar we aan rust toe zijn blijven we langer. We kijken er ontzettend naar uit, ook al zullen we onze jongens ontzettend missen. We hopen dat jullie ons allemaal volgen op deze site en laat vooral een berichtje voor ons achter. Waar het kan zullen we laten weten aan allemaal waar we uithangen wat we allemaal onderweg zien, horen en ruiken! Oh ja en natuurlijk proeven want dat is ook zo'n heerlijk gegeven in Azie.