MeesenJenny op reis MET de fiets! - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Mees en Jenny Weber - WaarBenJij.nu MeesenJenny op reis MET de fiets! - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Mees en Jenny Weber - WaarBenJij.nu

MeesenJenny op reis MET de fiets!

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Mees en Jenny

25 Januari 2008 | Cambodja, Preah Seihanouk

Lieve allemaal,

weer even een update over onze ervaringen. Wat zal ik zeggen, die waren de afgelopen 2 dagen vooral gericht op het toilet. Ondanks dat we voor onze begrippen erg voorzichtig zijn hier met eten ging het weer mis. Wat precies, ja wie zal het weten maar Mees begon eerst en was echt ziek met koorts en al. We zouden die dag net op de fiets stappen dus nog een dag langer in Phnom Penh. Gelukkig konden we het hotel bijboeken anders hadden we ook nog op zoek gemoeten naar een nieuw adres. Smiddag voelde ik me ook een beetje raar maar ja alleen in zo'n grote vieze stad maakt een beetje somber dus ik dacht dat het daar aan lag. Niets hoor, even daarna lag ik ook op bed of zat ik op het toilet. De volgende dag konden we echt nog niet weg, we waren helemaal futloos en hadden het toilet nog echt nodig. Toch maar een bezoek aan de SOS kliniek.Keurig geholpen door een amerikaanse dokter (volgens mij heette hij Bill, of had het nu al gelijk bij binennkomst over de rekening, die was namelijk flink!!). Maar met een tas vol medicijnen en de wetenschap dat Cambodja gewoon een land is met zoveel slecht hygiene dat het bijna een wonder is als je het niet krijgt gingen we weer weg. Tja die informatie staat nu net niet in de Lonely Planet.
Ik maakte nog de passende opmerking s ochtends tegen mees, ja als we ziek zijn geven we in ieder geval geen drol uit! Vond hij erg passend vanwege onze toiletrondes. Maar daar bracht dokter Bill snel verandering.
Altijd blijven lachen natuurlijk!! Maar goed. We hebben besloten omdat we toch wat slapjes zijn de fiets in de bus te zetten en ons heerlijk 240 km verderop te laten brengen. We zijn dus niet op de fiets op reis maar met de fiets. Daarom vandaag aangekomen in Sihanoekvillen. Een prachtige badplaats met hele mooie stranden. Hoe verder vanaf hier zien we wel weer. Eerst even bijkomen van Phnom Penh en onze bacterie waar dan ook vandaan.
Het gaat weer goed met ons, hebben net al weer heerlijk gegeten en beginnen aan onze laatste week vakantie.

We laten snel weer van ons horen.

• 25 Januari 2008 - 15:30

Kim:

Hoi Jenny & Mees,

Ik hoop dat jullie je snel weer wat beter voelen, zodat jullie lekker op strand kunnen relaxen!!!

Groetjes,
    Kim

• 25 Januari 2008 - 15:51

Anja:

sterkte met de darmen en hopelijk kun je weer snel op de fiets! geniet eerst maar van het strand!

• 25 Januari 2008 - 17:13

Frans& Ingrid:

Tja verre reizen en onwillige darmen schijnen bij elkaar te horen..schijtziek wordt je dr van vraag maar aan Ingrid toen we in India waren in Varanasi.....een meereizende japanner had een goede remedie....cola cola cola, en het hielk hem nog ook!!
    Veel plezier verder...

Sn@rf

• 25 Januari 2008 - 19:21

Patries:

JOehoe!! Gelukkig dat jullie weer wat opgeknapt zijn. Bijkomen in een prachtige badplaats dat klinkt echt super...

Enne over super gesproken.... Met Mark en Smit is alles rond!!! Contracten zijn getekend en de opzegging al gedaan. Starten per 1 mrt. Zoals jullie wel zullen begrijpen superblij, centerparcs is al geboekt, haha.

Foto's zijn echt super, trouwens helemaal leuk dat je ze er al op kunt zetten. Ben erg benieuwd nr de verhalen
    Geniet nog van jullie laatste week vakantie, en neem maar lekker veel pillen van dokter Bill dan hoef je in ieder geval niet meer zoveel....

Groetjes, Patries

• 26 Januari 2008 - 08:59

Sjakkelien:

...oefff, uitzieken en genieten van wat wel lekkers is!
    of
    ...demonteer 't achterspatbord, neem de dirtroad and nobody sees the diferance
    *ieks*

bterschap & have fun :)

• 26 Januari 2008 - 16:46

Marjan En Yvonne:

Zo zie je maar, voor een vakantie in een ver land moet je niet te schijterig aangelegd zijn :-)

Geniet van jullie laatste week en erg leuk om jullie ervaringen te lezen!

Gr. MY

• 26 Januari 2008 - 18:27

Els Jansen:

geniet lekker van het strand op een bedje met de fietsen naast jullie. lekker dromen bij de zonsondergang op het strand

• 28 Januari 2008 - 06:33

Christine:

Hai lieverds Ik ben weer helemaal bij! Geniet er nog even van Wat een land . nog een paar fijne dagen zonder buik perikelen liefs christine

• 28 Januari 2008 - 07:27

Bianca:

Hoi luitjes, jee, da's wel balen geweest, het toilet is niet echt een bezienswaardigheid waar je voor naar Cambodja bent gekomen he? Ik hoop maar dat rust jullie goed doet, geniet maar lekker even op een strandbedje! Groetjes Bianca

• 28 Januari 2008 - 07:45

Margot:

Je had het best mogen vertellen hoor "ik ga op een hoe krijg ik mij darmen leeg vakantie" dat fietsen was maar stoer natuurlijk! Appel met kaneel en witbrood, maar ja zie er maar aan te komen! Geniet nog lekker van jullie laatste week....hier is alle oke!
    Liefs
    Margot

• 28 Januari 2008 - 14:09

Hans:

De meeste mensen komen aan op vakantie. Jullie waarschijnlijk niet. Elk nadeel heb zun voordeel (of zoiets).
    Sterkte ermee hoor!!

Mees en Jenny

Wij, Mees en Jenny gaan op fietsvakantie door Cambodja. Deze reis gaan we maken omdat we dit jaar 25 jaar getrouwd zijn, onze kinderen groter worden en we dus voor het eerst weer voor een langere tijd samen op reis gaan. We fietsen graag, we zijn graag in Azie en Ankor Wat stond op onze things to do in a liftetime lijst. Kort beschreven is onze planning Aanvliegen op Bangkok waar we na 1 nacht doorreizen per trein naar de grens met Cambodja bij Poipet. De grens over met de fiets en dan via Battambang, Siem Reap, Kampong Thom, Skun, Phnom Penh, Kampot,Sihanoukville, Sre Ambel, Koh Kong en dan terug de grens over met Thailand. De laatste dagen zijn we in Bangkok, met name om nog even lekker te shoppen voor het thuisfront. Hoe snel of langzaam we gaan zie we onderweg wel. Waar het goed toeven is of waar we aan rust toe zijn blijven we langer. We kijken er ontzettend naar uit, ook al zullen we onze jongens ontzettend missen. We hopen dat jullie ons allemaal volgen op deze site en laat vooral een berichtje voor ons achter. Waar het kan zullen we laten weten aan allemaal waar we uithangen wat we allemaal onderweg zien, horen en ruiken! Oh ja en natuurlijk proeven want dat is ook zo'n heerlijk gegeven in Azie.