We love Laos - Reisverslag uit Heinenoord, Nederland van Mees en Jenny Weber - WaarBenJij.nu We love Laos - Reisverslag uit Heinenoord, Nederland van Mees en Jenny Weber - WaarBenJij.nu

We love Laos

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Mees en Jenny

24 Januari 2010 | Nederland, Heinenoord

Hallo allemaal,

Er is vandaag goede wind, dus we kunnen internetten. Geen grap dus, gisteren zaten we in de hoofdstad van Laos en wilde we even internetten maar helaas er was geen goede wind dus geen verbinding! Vandaag wel en kunnen we jullie vertellen over onze reis tot dusver.
Nou het begon heel relaxed. Woensdagochtend om half negen stonden we op Schiphol. Vlucht ging pas om 12.30 uur dus lekker veel tijd. Totdat ik mijn fietstas wilde pakken en bleek dat die nog op de Abraham Kuyperhof stond!! Stress!! Ik mocht al niet zo veel meenemen maar die 2 onderbroeken zaten toevallig wel in DIE tas, samen met de rest van mijn spullen de dollars en alle toiletzooi. Gelukkig heeft Symen ons gered. Hij is die ochtend dus niet aan de voorbereiding van zijn afstudeergesprek gegaan maar voor mij op en neer gereden. Gelukkig is hij alsnog donderdag geslaagd anders had ik het nooit meer goed kunen maken. Vanaf hier Symen nogmaals gefeliciteerd, je bent een kanjer! Hierna ging alles flex. Goede vlucht, lekker gehangen en geslapen en sochtends op Bangkok airport werden we opgewacht door Mon, haar dochter, de chauffeur Chai en zijn vrouw. Compleet met 2 geluksamuletten en een jasmijnkrans. Het was een leuk weerzien. Fietsen in auto, onze fietsdozen die bij Mon mogen blijven tijdens onze vakantie boven op het dak. Was effe jammer dat we te hoog waren voor de parkeergarage en we een lamp naar beneden reden! Achteraf kunnen we weer lachen maar toen er uit alle hoeken en gaten mannetjes met uniformen kwamen en Mees krampachtig die lamp omhoog stond te houden kreeg ik het dus wel een beetje benauwd. Ik wil best naar Bangkok Hilton maar dan bedoel ik wel het hotel en niet de gevangenis!. Gelukkig staat Mon haar mannetje en zij heeft het super geregeld. Niets bleek meer aan het handje en voordat dit zou veranderen zijn wij met de fietsdozen naar buiten gelopen, ze opnieuw op het dak gedaan en snel weggereden.
Even langs Mon haar huis en toen met Chai en zijn vrouw op naar Nong Khai 650km verderop. Onderweg hebben zij ons meegenomen naar heerlijke restaurants en we hebben met elkaar een leuke dag gehad.
Het begon wel te regenen en steeds harder te regenen.
De volgende ochtend was er sprake van een tropische regenbui, dus eerst maar even een paar plastic regencapes gekocht.Het fietsen kon beginnen.
Thailand uit en Laos in. Dat duurt natuurlijk even. Zo'n visa is spannende bezigheid en daar nemen ze gerust even hun tijd voor. Afijn een uur later fietsen wij dan toch echt in de stromende regen Laos in. Ondanks de regen hebben we die dag een geweldige fietsdag gehad. Laos, daar zijn we nu al voor gevallen.Wat een prachtig mooi land en wat een geweldige mensen. Pas savonds werd het droog. Onze schoenen zijn pas sinds vandaag droog! Het bleek een staartje te zijn van een typhoon die in Vietnam aan land was gekomen. Fijn hebben wij weer! Inmiddels schijnt de zon volop, hebben we geweldig genoten van Vientiane en zijn we vandaag ongeveer 100 km verder gefietst naar Tha Lat. Daar zitten we nu, niet meer dan een straatje met een guesthouse en een paar restaurants maar geweldig mooi. Morgen fietsen we verder naar Vang Vieng. Zal vast weer prachtig worden we gaan fietsen tussen het karstgebergte in.
Over een paar dagen zullen we in Luang Prabang zijn en daar zullen, in afwachting van de wind natuurlijk jullie weer een verder update van onze reis geven.

Hopen dat het jullie allemaal goed gaat

Mees en Jenny

• 24 Januari 2010 - 11:46

Jeanette En Ger:

Heerlijk dat alles goed gaat en bravo voor Symen in alle opzichten!

Genieten zo'n verslag. Zeker vanuit een witte wereld. Alweer sneeuw hier maar de lente komt eraan.

We reizen met jullie mee en kunnen niet wachten op het volgende verslag.

Veel liefs!

• 24 Januari 2010 - 12:10

Anoes:

Benieuwd naar jullie reis en zo snel antwoord...
    Top Symen!!!!!gefeliciteerd!!!

Ziet er allemaal alweer "spannend" uit, je maakt nog eens wat mee als je met jullie "meereist"...

Vanuit een net zo nat Nederland groeten.....

• 24 Januari 2010 - 12:30

Petra:

hoi buurtjes,
    wat een stress weer maar gelukkig toch alles goed gekomen(gefeliciteerd Symen)
    Bij jullie regen bij ons weer sneeuw.Leuk om zo jullie te volgen.

tot een volgend reisverslag xxx

• 24 Januari 2010 - 13:22

Els En Ad:

we hebben genoten van jullie reisverslag, alsof we er zelf bijwaren. Wat maken jullie veel mee en wat zien jullie veel. Geweldig. We kijken uit naar het volgende verhaal.
    veel plezier en geniet met volle teugen van alles.

• 24 Januari 2010 - 13:57

Tristan:

Hee ouders!

Goed dat jullie het naar je zin hebben, hier gaat alles goed alleen wel druk met leren en werken!!

groeten Tristan

• 24 Januari 2010 - 18:47

Gillian:

hey mam en pap.

zo te horen hebben jullie het heel erg naar jullie zin daarzo :P

En ik had dat briefje aan menneer eijkelkamp gegeven en hij vroeg of jullie een potje met curry mee konden nemen. :P

Groetjes Gillian

• 24 Januari 2010 - 18:50

Lizzy:

Hee collega, het is nu zondagavond en ik ben tentamens aan het nakijken, gezellig joh. Vandaar dat ik maar even ga emailen. Het heeft in Nederland weer gesneeuwd, maar het is gelukkig niet echt koud. Ik ga volgende week met Janke naar een oud-collega die al enige tijd met (pre)pensioen is. Benieuwd wat hij doet als (oud) docent. Ik zal hem de suggestie doen om een fietstocht te maken door Laos. Ik vind de website erg leuk, kende het niet hiervoor. Je kan je foto's erop doen en ook een dagboek bijhouden. Erg leuk. Overigens nog gefeliciteerd met Symen.
    Ik vind dat stressen wel herkenbaar. Denk je alles meegenomen te hebben, vergeet je weer iets. Gauw de buurvrouw bellen of een familielid om het gas uit te doen. Veel plezier in Laos. Ik fiets met je mee (in gedachte uiteraard). Groeten.

• 25 Januari 2010 - 16:23

Jos En Yvonne :

Hoi Jenny en Mees,

Nog maar net aan de reis begonnen en dan al zulke mooie maar ook weer spannende verhalen.

In gedachten fietsen wij met jullie mee en kijken uit naar de komende reisverslagen.

Veel liefs en geniet van iedere minuut.

• 25 Januari 2010 - 17:23

Sijmen & Megan:

Hallo lieverds!

We zijn heel blij dat jullie het zo naar je zin hebben! Was ook een leuke twist aan je vakantie geweest als je drie weekjes in Bangkok Hilton had mogen verblijven. Werkelijk alleen maar goede dingen over gehoord!

x

• 25 Januari 2010 - 18:41

Richard:

ik begeef me iedere keer weer in een nare bui als ik dit soort mails van jullie krijg...ik moet nog 20 JAAR wachten voordat Finley de deur uit is en ik ook weer dit soort reizen kan maken. Maar goed, ik gun het jullie van harte natuurlijk! Genietse!

• 25 Januari 2010 - 20:00

Mees Senior:

we zijn bij henny en henk
    onsd bericht over mijzelf
    moet jullie inmiddels hebben bereikt.

wij gaan nu aan de drank.
    jullie heel veel fun.

doe het voorzichtig en kom weer =heel= terug.

groet , ma en myzelf.

• 25 Januari 2010 - 20:01

Rob:

Hallo M&J,

Ik had al van Mon van de consternatie gehoord. Zij had 't ook wel eventjes benauwd. Gelukkig is het goed afgelopen. Ik ben benieuwd wat jullie van Vang Vieng vinden, ik vond de omgeving geweldig, maar het dorpje vond ik tè touristisch, met die voornamelijk Amerikaanse hippies, die de hele dag naar Friends-dvd's liggen te kijken. Een aanrader is rafttocht in een vrachtwagenbinnenband.

• 25 Januari 2010 - 20:02

Nicole:

Ha sis en Mees,

Wat ´n avontuur zeg! En jullie zijn nog maar net begonnen!
    Maar het klinkt allemaal wel geweldig hoor!
    Blijf lekker genieten,maak mooie herinneringen en ik zou zeggen,doe lekker rustig aan. Maar ja 100km op 1 dag!!
    Nou, ik kijk uit naar jullie volgende verhaal, veel liefs jezus x

• 26 Januari 2010 - 11:09

Wilma Troost:

Hoi Jenny en Mees,

Wat een spannende onderneming toch allemaal. Wat kun jij heerlijk vertellen Jenny! Ik heb jullie link ook doorgegeven aan Ditta en Sandra. Kunnen zij ook genieten. Veel succes met alles! Tot mails en een dikke knuffel vanuit een zeer winters Nürnberg!

liefs, Wilma

• 26 Januari 2010 - 12:48

Frits En Trudi:

Hoi Mees en Jenny,
    Jullie helaas nog niet gesproken, geniet van je
    vakantie, aan je verslag te lezen prachtig daar in Laos.Wij hebben opnieuw geboekt, vertrek 1 april, geen grap.
    Zullen jullie zeker zien/spreken na je vakantie.
    Groetjes en hele fijne vakantie verder.
    Frits en Trudi.

• 26 Januari 2010 - 16:05

Sandra Van Iterson:

Hoi Jen en Mees,
    Een hele fijne vakantie, geniet ervan! Wat een leuk idee zo'n "fiets" vakantie.
    Groetjes,
    X Sandra

• 27 Januari 2010 - 10:49

Margot:

Jeetje man had je toch bijna van die laosse onderbroeken moeten kopen, maar met onze nederlands dikke reed zou het dan wel weer een string zijn :)
    Heerlijk om bij min3 jullie verslag te lezen...geweldig veel plezier!!
    Kus

• 27 Januari 2010 - 11:57

Sandra Geurs:

Hoi Jen en Mees,

Gelukkig kon de fiets nog op tijd mee, want ze verkopen daar vast niet van die mooie als jullie hebben. Geniet van het mooie Laos en laat de lampen verder met rust!

groetjes, San

Mees en Jenny

Wij, Mees en Jenny gaan op fietsvakantie door Cambodja. Deze reis gaan we maken omdat we dit jaar 25 jaar getrouwd zijn, onze kinderen groter worden en we dus voor het eerst weer voor een langere tijd samen op reis gaan. We fietsen graag, we zijn graag in Azie en Ankor Wat stond op onze things to do in a liftetime lijst. Kort beschreven is onze planning Aanvliegen op Bangkok waar we na 1 nacht doorreizen per trein naar de grens met Cambodja bij Poipet. De grens over met de fiets en dan via Battambang, Siem Reap, Kampong Thom, Skun, Phnom Penh, Kampot,Sihanoukville, Sre Ambel, Koh Kong en dan terug de grens over met Thailand. De laatste dagen zijn we in Bangkok, met name om nog even lekker te shoppen voor het thuisfront. Hoe snel of langzaam we gaan zie we onderweg wel. Waar het goed toeven is of waar we aan rust toe zijn blijven we langer. We kijken er ontzettend naar uit, ook al zullen we onze jongens ontzettend missen. We hopen dat jullie ons allemaal volgen op deze site en laat vooral een berichtje voor ons achter. Waar het kan zullen we laten weten aan allemaal waar we uithangen wat we allemaal onderweg zien, horen en ruiken! Oh ja en natuurlijk proeven want dat is ook zo'n heerlijk gegeven in Azie.