Wat eten we vandaag ? - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Mees en Jenny Weber - WaarBenJij.nu Wat eten we vandaag ? - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Mees en Jenny Weber - WaarBenJij.nu

Wat eten we vandaag ?

Door: Mees

Blijf op de hoogte en volg Mees en Jenny

29 Januari 2010 | Laos, Luang Prabang

Hallo allemaal.

we hebben gisteravond voor het eerst het eetgedeelte de nightmarket eens goed bekeken. de andere kraampjes met t-shirts, tassen, kleedjes en andere toeristen-essentials hadden we al ( een paar keer ) gehad.
iedereen kan volgens ons een kraampje oprichten en het aanbod aan eten is super. het voedsel staat zowaar op de kraampjes en het ziet er - zelfs naar onze maatstaven - proper uit.
het Loa eten is minder scherp dan Thai, dus hele grote ongelukken gebeuren hier niet. net als in Thailand kan je je soepie zelfs op smaak en scherpte brengen.

op de markt heben twee mensen een buffet in gericht en kan je een paar keer opscheppen.

wij zijn bij twee kraampjes gestopt. de jongedames verkooop stukken gefrituurd kokos en gefrituurde boterhammetjes. kostelijk. maar het lekkerste ligt bij de BBQ man. het vlees wordt in gespleten bamboestokken geklemd en op het rooster gelegd. het wordt allemaal voor je neus geroosterd, dus daar niet heel veel mis mee.

omdat wij nog bij een restaurantje gingen etegen heben wij ons beperkt tot kip en varkensvlees

de gevulde darmen en de vleermuis ( drie aan een stokje ) hebben we laten liggen..

" No Sir, thank you.
Maybe next time."

NOT.

• 29 Januari 2010 - 15:00

Jeanette:

Ha! Voor die gevulde darmen weet ik nog een adresje in Den Haag. Doen we volgende keer eens.

En wij hoorden hier dat honden en katten binnenkort ook verboden gaan worden.

Nog even en je zit daar aan de Unox rookworst.

Toch zeker wel een foto van die vleermuizen op een stokje?

• 29 Januari 2010 - 15:03

Jeanette:

Foto vleermuizen gevonden. Nu het recept nog.

• 29 Januari 2010 - 15:40

Megan:

Hallo,

Spreek ik met www.thuisbezorgd.nl?? Laat onze eerdere bestelling van twee dubbelgevouwen pizza's met kip, jalapenopepers en tzaziki maar zitten!

Ik wilde graag twee bats on a stick bestellen, met chilisaus en rijst. Oja, en een beetje cola-light om het weg te spoelen! Ja op de Beukelsdijk alstublieft!

Tot straks

• 29 Januari 2010 - 16:33

Gillian:

hey.

okee ziet is allemaal heel lekker uit alleen jammer dat jullie weer niet de vleermuizen eten dat moet je toch geporbeerd hebben :P

• 29 Januari 2010 - 18:32

Els En Ad:

Jammer dat jullie de vleermuizen niet geproefd hebben.Die lijken on nou zo heerlijk. En ook de gevulde darmen zijn nbest te eten.Doen we in Holland ook(Hema worstbijv.) We kijken alweer uit naar het volgende verslag.

gr.Elsje en Ad

• 30 Januari 2010 - 01:06

Tristan:

Hee ouders, kunnen jullie misschien zo'n gefrituurde vleermuis voor mij meenemen? Doggy Bag?

groetjes

• 30 Januari 2010 - 15:33

Lizzy:

Jenny, ik kan je de vleermuizen aanraden, het smaakt naar kip, maar dan anders. Wat ook lekker is zijn de zeepaardjes aan een stokkie. Deze eten alleen een beetje hard, maar met een beetje dooreten proef je het vlees. Het smaakt een beetje zoutig(?). Ik heb ze op de nightmarket gezien in Shanghai, en denk dat ze dit ook wel in Laos verkopen.
    Nee, alle gekheid op een stokkie, ik eet toch liever gewoon goed gewokte groente. Je krijgt de groente van Gianna en Henk.

• 31 Januari 2010 - 16:27

Jos En Yvonne :

Hoi ,
    Wat een verhalen , slapen in een bordeel, meeliften met een moeie zaken man, verdriet om verschil tussen rijk en arm en ....vleermuizen eten [ o nee, toch niet]

Wij kunnen ons het niet voorstellen hoor in het besneeuwde nederland maar vinden het voor jullie fantastisch dat de reis wonderbaarlijk mooi is en jullie daar ook zo van genieten , en wij in jullie verslag ook! groetjes jos en Yvonne

• 31 Januari 2010 - 16:34

Femke:

Hallo Mees en Jenny,
    Jullie maken het wachten ondragelijk voor mij met de verhalen. Nog 5 weekjes en dan zit ik weer in thailand!!! Laos maakt me ook nieuwsgierig, maar dat wordt een andere keer. Geniet lekker en ik ben benieuwd naar de nieuwe verhalen.
    Liefs Fem

• 31 Januari 2010 - 20:43

Roland EnAnneke:

Hoi,
    vlleermuizen en gevulde darmen lijk me niet echt lekker maar gelukkig genoeg ander lekkers. Het is goed te lezen dat jullie genieten. Enne we missen je hoor!!

geniet en maak alles bewust mee
    groetjes Roland en Anneke

• 31 Januari 2010 - 21:26

Megan:

Even iets anders, ik zocht je blauwe legging bij dat blauwe jurkje... Kon ik niet vinden... Die heb je toch zeker niet meegenomen he... Hoe moet dat nou met mn outfit!

GRAPJE! Ik heb iets anders meegenomen hoor! Ziet er goed ut! Net als dat eten bij jullie.. :-P

x

• 02 Februari 2010 - 09:24

Sandra:

Hoi Mees en Jenny, we hebben eindelijk weer een computer tot onze beschikking dus hebben even wat in te halen wat jullie verhalen betreft! Maar goed te lezen dat jullie het ondanks enkele ongemakjes prima naar je zin hebben. Groetjes, Marcel en Sandra

• 02 Februari 2010 - 15:43

Ma:

hallo meesenjenny ik heb alle berichten gelezen met behulp van tristan die eet vanavond gezellig bij mij leuk dat jullie zo genieten ik heb 31 januari ook een mailtje gestuurd, ik hoop dat die aangekomen is!

Liefs ma

Mees en Jenny

Wij, Mees en Jenny gaan op fietsvakantie door Cambodja. Deze reis gaan we maken omdat we dit jaar 25 jaar getrouwd zijn, onze kinderen groter worden en we dus voor het eerst weer voor een langere tijd samen op reis gaan. We fietsen graag, we zijn graag in Azie en Ankor Wat stond op onze things to do in a liftetime lijst. Kort beschreven is onze planning Aanvliegen op Bangkok waar we na 1 nacht doorreizen per trein naar de grens met Cambodja bij Poipet. De grens over met de fiets en dan via Battambang, Siem Reap, Kampong Thom, Skun, Phnom Penh, Kampot,Sihanoukville, Sre Ambel, Koh Kong en dan terug de grens over met Thailand. De laatste dagen zijn we in Bangkok, met name om nog even lekker te shoppen voor het thuisfront. Hoe snel of langzaam we gaan zie we onderweg wel. Waar het goed toeven is of waar we aan rust toe zijn blijven we langer. We kijken er ontzettend naar uit, ook al zullen we onze jongens ontzettend missen. We hopen dat jullie ons allemaal volgen op deze site en laat vooral een berichtje voor ons achter. Waar het kan zullen we laten weten aan allemaal waar we uithangen wat we allemaal onderweg zien, horen en ruiken! Oh ja en natuurlijk proeven want dat is ook zo'n heerlijk gegeven in Azie.