Een nieuwe reis, het Midden Oosten. - Reisverslag uit Heinenoord, Nederland van Mees en Jenny Weber - WaarBenJij.nu Een nieuwe reis, het Midden Oosten. - Reisverslag uit Heinenoord, Nederland van Mees en Jenny Weber - WaarBenJij.nu

Een nieuwe reis, het Midden Oosten.

Door: Jenny en Mees

Blijf op de hoogte en volg Mees en Jenny

17 Juli 2010 | Nederland, Heinenoord

Hallo daar zijn we weer!

De zomervakantie van 2010 is aangebroken en een nieuwe reis ligt in het verschiet.

Morgen vertrekken we samen met Megan en Gillian voor 10 dagen naar Jordanie. Warmte, zand, drijven in de dode zee, hummus, een van de zeven wereldwonderen Petra en natuurlijk rijden op een kameel!

We vertrekken morgenochtend (nadat we Megan ophalen in Bergen op Zoom, afslag 30, als dat maar goed gaat!) om 11.15 uur vanaf Brussel international airport. Via Istanbul gaan we naar Amman. Daar worden we opgehaald door Ria een Nederlandse of haar man van Jordaneese afkomst die samen een Bed and Breakfast runnen in Amman. We gaan de eerste 3 dagen bij hun verblijven.
We gaan in Jordanie een auto huren en dan zelf op zoek naar de mooie dingen die Jordanie te bieden heeft.
We zijn erg benieuwd. We zijn nog nooit in het Midden Oosten geweest en dat maakt het vor ons erg bijzonder. Jordanie is een klein en veilig land in het vaak roerige Midden Oosten. Er schijnt veel geschiedenis te vinden zijn. Zo gaan we Mount Nebo bezoeken de berg van Moses en het mooie Petra waar we door de Siq zullen wandelen om de oude stad in de rode rotsen te zien. Hoogtepunt zal zeker het overnachten in woestijn zijn bij de bedoeien.
Na het rijden op een olifant, aaien van tijgers en zwemmen met dolfijnen gaan we nu zeker op een kameel klimmen. (fijn, ik ben net na een paar behandelingen fysio bijgekomen van mijn olifantenavontuur dus ben benieuwd wat voor schade dit gaat opleveren!).

We vinden het leuk om jullie af en toe wat verhaaltjes te sturen en een foto zodat iedereen gerust is en weten dat het ons goed gaat. Daarnaast hopen we jullie ook een beetje inzicht te geven in het leven van alledag in Jordanie!

Tot snel,

Mees Jenny Megan en Gillian

• 17 Juli 2010 - 17:13

Anja:

Veel plezier! Geniet ervan en wees wat voorzichtig met water...

• 17 Juli 2010 - 19:21

Els En Ad:

In de woestijn slapen is écht een aanrader. Sterrenhemel is daar ongelooflijk mooi. Veel plezier en geniet ervan.

Mees en Jenny

Wij, Mees en Jenny gaan op fietsvakantie door Cambodja. Deze reis gaan we maken omdat we dit jaar 25 jaar getrouwd zijn, onze kinderen groter worden en we dus voor het eerst weer voor een langere tijd samen op reis gaan. We fietsen graag, we zijn graag in Azie en Ankor Wat stond op onze things to do in a liftetime lijst. Kort beschreven is onze planning Aanvliegen op Bangkok waar we na 1 nacht doorreizen per trein naar de grens met Cambodja bij Poipet. De grens over met de fiets en dan via Battambang, Siem Reap, Kampong Thom, Skun, Phnom Penh, Kampot,Sihanoukville, Sre Ambel, Koh Kong en dan terug de grens over met Thailand. De laatste dagen zijn we in Bangkok, met name om nog even lekker te shoppen voor het thuisfront. Hoe snel of langzaam we gaan zie we onderweg wel. Waar het goed toeven is of waar we aan rust toe zijn blijven we langer. We kijken er ontzettend naar uit, ook al zullen we onze jongens ontzettend missen. We hopen dat jullie ons allemaal volgen op deze site en laat vooral een berichtje voor ons achter. Waar het kan zullen we laten weten aan allemaal waar we uithangen wat we allemaal onderweg zien, horen en ruiken! Oh ja en natuurlijk proeven want dat is ook zo'n heerlijk gegeven in Azie.