Uitgefietst! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mees en Jenny Weber - WaarBenJij.nu Uitgefietst! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mees en Jenny Weber - WaarBenJij.nu

Uitgefietst!

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Mees en Jenny

07 Februari 2010 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal,

We zijn gearriveerd in Chiang Mai. Dat is voor ons het einde van ons echte fietsavontuur. We zullen we ons nog wel op de fietsen een beetje verplaatsen maar vanaf nu zullen we de fietsen voornamelijk vervoeren in plaats van dat ze ons vervoeren.

In Chiang Rai, wat overigens een leuke stad is hebben we ons laten vervoeren met een bootje naar Tha Ton. We zouden in een bootje gaan met 6 toeristen maar het verschil in prijs tussen de boot prive huren en een gewone ticket met extra voor de fietsen was niet zo groot. Dus voor 45 euro zijn we 4 uur heerlijk samen (met de fietsen natuurlijk) over de Mae Kok rivier gevaren. 4 uur varen en voor 8 uur genieten. Heerlijk was het en zoveel te zien onderweg. Soms jungle, soms kleine dorpjes, soms olifanten. Machtig mooi.
Daarna zijn we vanuit Tha Ton naar Fang gefietst. Helemaal langs de grens met Burma. De volgende dag naar Chiang Dao en vandaaruit naar Chaing Mai. Mooie dagtochten van 85 en 75 km. Veel mooie natuur met natuurlijk de nodige behoorlijk klimmen (de heinenoordtunnel is er niets bij zeg maar!) maar allemaal te doen. Even afzien maar het uitzicht en de mensen die onderweg toeteren en zwaaien maken veel goed.

Gisteren kwamen we aan in Chiang Mai en we moeten wel echt wennen aan de drukte van de grote stad. Leuk voor 2 dagen maar morgen gaan we weer de rust in en 2 dagen de mahouttraining volgen in het Elephant Conservation Center in Lampang. Hier kijken we natuurlijk heel erg naar uit want dat is wel bijzonder om 2 dagen zo dicht bij die grote beesten te mogen zijn. We zullen jullie de foto's zeker laten zien.

Zoals julie inmiddels van ons gewend zijn hebben we ons gisterenavond nog wel laten bijscholen in de thaise kookkunst. 5 jaar geleden hadden we in Chiang Mai bij Vonnie een cursus gehad en veel van jullie hebben haar kip met cashewnoten en kokossoep al geproefd. Het werd dus wel tijd voor een paar nieuwe gerechten. Als Vonnie in een fietstas paste nam ik haar gewoon mee. Wat een geweldig mens en we hebben weer een hoop geleerd. Dus als jullie de volgende keer meeeten staat er Pad Thai, Chaing Mai Noodle soup, stirfry beef with garlic and pepper, Tom Yam en als klap op de vuurpijl sticky rice with mango op het menu. Diploma gehaald!!

Na ons olifantenavontuur gaan we met de nachttrein naar Bangkok en deze week ontvingen we een uitnodiging van Mon om met haar mee te gaan naar haar geboorteplaats ongeveer 3 uur rijden ten zuiden van Bangkok. Dit vinden wij een voorrecht en de uitnodiging hebben we dan ook graag aangenomen. We weten nog niet helemaal hoe en wanneer maar hoogst waarschijnlijk zijn we dan vrijdag in Bangkok terug. Kunnen we nog even de fietsen in orde maken voor het transport in het vliegtuig en dan op naar huis!

Fijn om onze jongens weer te zien en ik begrijp van mijn collega's dat de leukste lessen en fijnste studenten op mij wachten dus ook dat is prima geregeld.

We vinden jullie berichten op ons weblog ontzettend leuk, dank jullie wel daarvoor.

Heel veel groeten,

Mees en Jenny

• 07 Februari 2010 - 08:57

Jeanette En Ger:

Dag lieverds,

Wat zalig allemaal. We gaan ongetwijfeld een keertje smullen van die nieuwe kookkunst. Dat gebadder met die olifanten lijkt me wel een beetje spannend. Het blijven toch wilde dieren. Dus doe iedereen een lol en pas een beetje op.

En alle mails en berichten van Megan bewaren hoor. Die kun je t.z.t. bundelen en uitgeven. Die meid is een geboren schrijfster maar dat heeft ze nog niet door.

Ik ga hier maar eens de kachel aanzetten.

Denk niet aan ons maar wees wel voorzichtig.

• 07 Februari 2010 - 12:15

Els En Ad:

Het water loopt al uit onze monden. We rekenen er wel op dat jullie ons uitnodigen, anders nodigen wij onszelf wel uitvoor de Thaise maaltijd. Maar eerst moeten jullie nog volop genieten van de laatste week. Die nachttrein naar Bangkok is ook een belefenis. Geniet met volle teugen(er is drank genoeg).

gr. Elsje en Ad

• 07 Februari 2010 - 14:39

Anja:

Dag lieve Jenny en Mees,
    Ik vind het zó leuk om al jullie avonturen te lezen! Terwijl ik me hier drie keer in de rondte werk! Maar... mijn tijd komt nog wel!!
    Geniet nog heerlijk van jullie week, zoek alvast een dikke trui op, want hier gaat het weer vriezen.

• 07 Februari 2010 - 21:19

Marjan En Yvonne:

Hey levensgenieters,

wat klinken jullie verhalen weer enthousiast. Fijn dat jullie weer veilig zijn ge(thai)land. Heel veel plezier de rest van de week en we zullen alvast wat sneeuw bestellen :-)
    , mochten jullie niet meer weten hoe die eruit ziet...

• 08 Februari 2010 - 07:08

Patricia:

Wat een geweldige verhalen. Ben blij dat alles ook goed is verlopen. Wat jullie doen is echt een avontuur!!!! En wat jullie nog gaan doen met de olifanten helemaal.

Geniet nog van de laatste dagen en tot snel!!

Groetjes, Patries

• 08 Februari 2010 - 09:40

Maaike:

Mensen wat klinkt het heerlijk allemaal! Geniet!

grtz, Maaike

• 08 Februari 2010 - 19:18

Jos En Yvonne :

Hoi wereldreizigers wat geven jullie ons weer mooie verhalen en prachtige kiekjes.
    Wat een enorme super foto [ een van de velen]van jullie beiden in de "love boot" .

Als het zo door gaat met die heerlijke gerechten bereiden dan zie ik jullie nog wel een restaurantje openen in de toekomst!

Geniet nog van jullie laatste week en van de Olifanten [geen toffie geven hoor!]

groetjes. en een goede thuisreis

Mees en Jenny

Wij, Mees en Jenny gaan op fietsvakantie door Cambodja. Deze reis gaan we maken omdat we dit jaar 25 jaar getrouwd zijn, onze kinderen groter worden en we dus voor het eerst weer voor een langere tijd samen op reis gaan. We fietsen graag, we zijn graag in Azie en Ankor Wat stond op onze things to do in a liftetime lijst. Kort beschreven is onze planning Aanvliegen op Bangkok waar we na 1 nacht doorreizen per trein naar de grens met Cambodja bij Poipet. De grens over met de fiets en dan via Battambang, Siem Reap, Kampong Thom, Skun, Phnom Penh, Kampot,Sihanoukville, Sre Ambel, Koh Kong en dan terug de grens over met Thailand. De laatste dagen zijn we in Bangkok, met name om nog even lekker te shoppen voor het thuisfront. Hoe snel of langzaam we gaan zie we onderweg wel. Waar het goed toeven is of waar we aan rust toe zijn blijven we langer. We kijken er ontzettend naar uit, ook al zullen we onze jongens ontzettend missen. We hopen dat jullie ons allemaal volgen op deze site en laat vooral een berichtje voor ons achter. Waar het kan zullen we laten weten aan allemaal waar we uithangen wat we allemaal onderweg zien, horen en ruiken! Oh ja en natuurlijk proeven want dat is ook zo'n heerlijk gegeven in Azie.