Daar zijn we weer! - Reisverslag uit Lampang, Thailand van Mees en Jenny Weber - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer! - Reisverslag uit Lampang, Thailand van Mees en Jenny Weber - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer!

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Mees en Jenny

09 Februari 2010 | Thailand, Lampang

Sorry hoor, dat we weer jullie mailbox vullen. Maar deze foto's willen wij jullie niet onthouden.
De afgelopen 2 dagen zijn wij dus in Lampang op mahouttraining in het elephant conservation center geweest.
2 dagen lang zijn we alleen maar bezig geweest met deze machtige beesten. Mijn olifant heet Wannalee en die van Mees Pashua. 2 dagen lang hebben we allemaal een grijns op ons gezicht gehad die er niet meer af te timmeren was. Spierpijn in de kaken hebben we er van, ook op plaatsen waarvan we niet eens wisten dat we spieren hadden. Het valt namelijk niet mee om 1,2,3 op een olifant te klimmen en er dan nog op te blijven zitten ook. Maar die slimme beesten doen er alles aan om je te helpen, ongelofelijk. De foto's spreken voor zich denk ik. Bathtime was prachtig. Lekker dollen met die beesten en helaas was Mees iedere keer het mikpunt. Olifanten laten hun slurf vollopen met water en dan richten wij met de slurf zodat het watergevecht kan beginnen. Gek genoeg werden alleen wij nat, de mahouts zijn zo soepel die gaan gewoon even op hun olifant staan om niet nat te worden!!
Dan aan het einde van een mooie dag je olifant in de jungle brengen naar de plek waar zij overnachten is een onvergetelijk gebeurtenis. S ochtends haal je haar dan daar weer op en op je olifant zitten terwijl de zon langzaam opgaat is onwaarschijnlijk.Een absoluut hoogtepunt en iets wat we iedereen kunnen aanbevelen.
Natuurlijk hebben we ons bekwaamheidscertificaat voor amateur mahout behaald en daar zijn we ongelofelijk trots op!

Nog 5 dagen te gaan, we gaan zo met de nachttrein naar Bangkok. (tenminste dat is de bedoeling als we zodadelijk nog uit deze stoel komen want zelfs gewoon lopen is echt een kwelling). Waar en in welke tas heb ik ook alweer de tijgerbalsem gestopt!!!

Tot snel,

Sabadee Mees en Jenny

• 09 Februari 2010 - 10:26

Jeanette:

Oh wat prachtig. Wat een belevenis.
    Een ervaring die je nooit meer vergeet.
    Geweldig!

• 09 Februari 2010 - 10:55

Tristan En Louise:

Hee ouders, wat ziet het er verschrikkelijk leuk uit zeg!!

Hier gaat alles goed hoor, neem voor mij ook maar een olifant mee, kan ik wel mee leven!!

groetjes Tristan en Louise

Helemaal super!!!!!!!!!!!

• 09 Februari 2010 - 14:34

Megan:

This is soooo Jungle Book,

Wat je van olifanten leren kan... Ziet er superrrr uit zeg!

Liefs

• 09 Februari 2010 - 15:07

Gillian:

stoer dat wil ik ook in de achtertuin :P

• 09 Februari 2010 - 16:11

Anja:

Oooooooooh, wat ben ik nu jaloers. Geweldig om zo met de olifanten om te gaan. Weer eens wat anders dan paardrijden of met dolfijnen zwemmen!

Kun je dat kleintje niet meenemen?

• 09 Februari 2010 - 18:48

Uit Vlaardingen:

tja wat valt daar nog op te zeggen? Hier lijken geen woorden voor. Zulke imposante, intelligente dieren.....dat ze op zo'n olifant kunnen rijden? grapje...fantastische foto's en wat zien jullie er ook geweldig goed uit. De vakantie doet jullie zichtbaar goed. Nog een paar daagjes en denk erom dat je iemand een dikke jas mee laat brengen naar het vliegveld!!het is niet te harden zo koud hier. Geniet er nog even goed van en kom gezond op huus an. Wij kunnen niet wachten op alle plaatjes en praatjes die we nog niet gehoord en gezien hebben.
    X en ook van de mannen...

• 09 Februari 2010 - 19:09

Sandra:

Waanzinnig!

• 09 Februari 2010 - 19:26

Hans K:

He Jane en Mees,

Beter laat dan nooit reageren zeg ik altijd maar....
    Ziet er allemaal wel errug lekkerrrrrr uit bij jullie zeg. Bijzondere reis weer!! Vind het leuk om op de hoogte te blijven dus blijf maar lekker spammen hoor. Plezier daar en laterz, Hans.

Mocht je morgen nog ergens in een tempel zijn, steek ff een wierookje bij een heilige op (2e tentamen...)

• 09 Februari 2010 - 20:03

Els Jansen:

Hoi Jen en Mees,
    geweldig die mooie olifanten en wat zien jullie er goed uit. Mooi om je zo zien te lachen op de foto's. Het is alsof ik je lach hoor Jen.
    Geniet van de treinreis naar Bangkok, is een mooie ervaring.

• 10 Februari 2010 - 09:08

Christi:

Wat ohhhh wauhhhhww aahhh lieef GAAAF!!
    komt op de Thailand to do list :)

• 12 Februari 2010 - 22:05

Nicole:

Jeetje,wat zijn jullie toch stoer zeg!Ze zien er ook wel erg lief uit en ja ook erg groot.. moet je toch geen hoogtevrees hebben!
    Jullie kunnen echt terug kijken op een geweldige vakantie! Geniet nog ff van ´t laatste beetje en ik ben erg benieuwd naar de rest van de foto´s en verhalen. Toch ook weer fijn jullie snel weer te zien ,veel liefs jezus xx

Mees en Jenny

Wij, Mees en Jenny gaan op fietsvakantie door Cambodja. Deze reis gaan we maken omdat we dit jaar 25 jaar getrouwd zijn, onze kinderen groter worden en we dus voor het eerst weer voor een langere tijd samen op reis gaan. We fietsen graag, we zijn graag in Azie en Ankor Wat stond op onze things to do in a liftetime lijst. Kort beschreven is onze planning Aanvliegen op Bangkok waar we na 1 nacht doorreizen per trein naar de grens met Cambodja bij Poipet. De grens over met de fiets en dan via Battambang, Siem Reap, Kampong Thom, Skun, Phnom Penh, Kampot,Sihanoukville, Sre Ambel, Koh Kong en dan terug de grens over met Thailand. De laatste dagen zijn we in Bangkok, met name om nog even lekker te shoppen voor het thuisfront. Hoe snel of langzaam we gaan zie we onderweg wel. Waar het goed toeven is of waar we aan rust toe zijn blijven we langer. We kijken er ontzettend naar uit, ook al zullen we onze jongens ontzettend missen. We hopen dat jullie ons allemaal volgen op deze site en laat vooral een berichtje voor ons achter. Waar het kan zullen we laten weten aan allemaal waar we uithangen wat we allemaal onderweg zien, horen en ruiken! Oh ja en natuurlijk proeven want dat is ook zo'n heerlijk gegeven in Azie.